15. december 2012

EF - Education First

Billede fra EF's hjemmeside
Jeg tænkte jeg ville fortælle en smule omkring det selskab jeg har valgt at rejse med, og hvordan jeg endte med at rejse med det.
Det var tilfældigt min mor begyndte at snakke om, at jeg kunne tage et år til USA i stedet for efterskole, engang for et års tid siden. Og så blev jeg straks interesseret i det, og søgte rundt omkring på nettet om, hvad der var muligt. EF var en af de første selskaber jeg kiggede på, og efter min mor og jeg begge havde kigget det igennem, sendte jeg ret hurtigt en ansøgning ind.
Jeg synes rigtig godt om måden jeg indtil videre har arbejdet med EF på, og har også kun hørt positive ting fra tidligere udvekslingsstudenter, rejsende med EF. De har et rigtig godt system angående at finde ens værtsfamilie, det er en længere proces med spørgeskemaer, videoer, billedealbums, lægeerklæring, interviews osv., og den kommende familie skal også igennem en ansøgningsproces, samt personligt interview i hjemmet. Dette gør også at jeg føler mig endnu mere sikker på, at de har styr på at den familie jeg ender med at skulle bo hos, de virkelig har tid, overskud og lysten til det. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar