9. august 2013

Fra ankomst til nu

Den 4. august stod på at slappe af, og udover det kom min IEC, Sarah, også på besøg senere på dagen. Sarah kom inde fra Madison hvor hun havde sendt sin datter afsted til Texas, hendes datter er flyttet til Texas. Så på vejen hjem tog hun et smut forbi os. Sarah er en herlig dame! 
De første par dage kørte vi meget rundt. Jeg fik en tur rundt i byen, hvilket ikke tog så lang tid, da byen ikke er forfærdelig stor. Vi har dog et 'mainstreet' hvor der er diverse butikker, en café, post office, brændstation, politi station, osv. Monica og jeg kørte søndag ind til Walmart, som var en times kørsel fra Wonewoc. Det var min første gang i en Walmart. Det er stort! Vi fik købt godt ind, og turen gik så hjem igen. 
Mandag tog Rick, Monica og jeg endnu en god køretur rundt omkring. Vi kørte rundt i forskellige små byer rundt omkring, og vi kørte så ind til Carr Valley Cheese factory, som laver deres ost helt friskt og sælger det! Man kunne se gennem et vindue i butikken, at de stod og lavede deres ost. Der købte vi cheese courts (ved ikke om det er sådan det staves), det er små klumper cheddar ost man køber i en pose, og spiser uden noget brød eller noget. Det smager godt!! 
Vi kørte også forbi Rockbridge, som er en by ca. 25 minutter væk fra Wonewoc. Monica har aldrig vidst at der faktisk er en klippe med en bro igennem, selvom navnet på byen egentlig fortæller det. Så da hun fandt ud af det, skulle vi også tjekke det ud! 
Senere på dagen kom Kelly hjem, og vi fik besøg af en masse af deres venner. 
Tirsdag fik jeg set skolen indefra. Jeg skulle skrives ind på skolen, og have lavet mit skema. Udover det fik jeg en rundvisning, men skolen var så rodet på grund af så meget skal renoveres, så jeg kan sikkert ikke kende den om 25 dages tid når jeg starter! Haha.
Udover det tog vi ind til en større by og købte mig en ny telefon, da min iPhone ikke virker her. Derefter kørte vi ind til The Dells og mødtes med Kristin, Alan og Kylee og bowlede i nogen timer. Det var rigtig sjovt og hyggeligt! Jeg er bare vildt dårlig til at bowle, så jeg var tæt på at tabe i begge spil, haha!
Da vi havde bowlet, mødtes vi alle hjemme hos os og snakkede en masse om Danmark, og vi spillede nogen kortspil. Kelly blev her natten over og de andre tog hjem igen. 
Onsdag tog Monica og jeg ind til Madison, som er hovedstaden, og fik købt volleyball grej (shorts og sko). Så mødtes vi med Kristin og Kylee og kørte rundt i forskellige børnebutikker. Senere tog Monica og jeg ind til et second visit, som er noget nogen IEC's skal gøre for nogen andre IEC's, for at tjekke at eleven har det godt. Vi gjorde det for en tysk dreng som boede 15 minutter ude for Madison, og det gælder bare om lige at se hvordan de bor, og være sikker på de har det godt. 
Tordag (igår) var det min storesøsters 18 års fødselsdag, så jeg skypede med hele familien Danmark! Monica var på arbejde, så det var kun mig og drengene hele dagen, og det er det også i dag. Det var godt at skype med dem derhjemmefra, især på min søsters 18 års! :-)
I dag skal vi til fish-fry hos de amish. Det glæder jeg mig meget til!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar