1. december 2013

Thanksgiving

Min første thanksgiving nogensinde er nu overstået, og imorgen står den på normal skoledag igen-igen. Men nu vil jeg dog fortælle lidt om hvordan jeg kom igennem thanksgiving.
Thanksgiving var rigtigt torsdag - den sidste torsdag i november. Men på grund af at mine værtssøstre skulle arbejde, kunne det ikke lade sig gøre at holde vores middag på selve dagen, så vi holde thanksgiving igår, lørdag. Men til thanksgiving hører også black friday til. Måske i har hørt om det, måske har i ikke. Hvis i aldrig har hørt om black friday, så er det fredagen efter thanksgiving, hvor stortset alle butikker har kæmpe udsalg, og åbent hele natten lang. Det lyder ikke af noget specielt, men det er virkelig utroligt så meget folk går op i det. Butikkerne vil have specielle tilbud, og så har de måske kun 20-30 stykker af lige præcis dén ting, så det er først til mølle! Folk ender ud med at slås om tingene, og maser rundt omkring. Det er sådan jeg har fået det beskrevet i hvert tilfælde. 
Monica og jeg valgte ikke at tage ud og shoppe da det var allermest travlt. De fleste butikker havde åbent fra klokken 18 om torsdagen til sent om aftenen fredagen - non stop - også om natten. Da jeg havde basketball træning klokken 12 om fredagen var det begrænset hvad tid vi kunne tage afsted uden at jeg ville ende med at være alt for træt, så vi endte med at tage afsted efter jeg kom hjem fra træning. 
Alle de store udsalg var revet af hylderne, og der var ikke så mange mennesker, men jeg fandt stadig en del julegaver til gode priser. 
Så til lørdag hvor vi havde vores thanksgiving middag. Det var en af de gode amerikanske traditioner jeg har set frem til som udvekslingsstudent, og jeg må sige at det levede op til mine forventninger! Maden var super god, og jeg føler mig stadig i dag rund som en kugle! 
Mig og lille Syrus - Kristin og Alan's baby.
Min lille gingerbread cookie :-)
goofy christmas picture :p
Vores familie - julebillede, lige til julekortet :-)
Lige inden den store thanksgiving middag - Jake, Kel, Brayden og jeg venter :-)
Kristin og Kylee imens vi dekorerer juletræ. Syntes bare det var sådan et sødt billede! :-)
Der dekoreres juletræ 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar