10. januar 2014

2014

Jeg tror den samtale der gik igen flest gange i løbet af nytårs aften var, hvordan i alverden kan det lade sig gøre at 2013 har gået så hurtigt? Indtil videre vil jeg nok mene at det har været det år der har virket til at gå over hurtigst - det føles som var det bogstaveligt talt i går at det var 2012, nytår, og sidste skoledag, galla, min korte sommerferie og afgang til Boston.
Selvom det allerede er godt inde i året, virker det også stadig som det lige var nytårsaften.
Jeg fejrede min nytårsaften sammen med mine 2 skønne veninder, Cindy og Janina hjemme hos mig. Det blev holdt med film og pigehygge imens de voksne have "voksenfest". Meget anderledes end i Danmark hvor jeg ville have klædt mig en del pænere på end hættetrøje, vi ville se dronningens nytårs tale, og ved midnat selvfølgelig fyrværkeri, og så champagne.
Jeg er glad og tilfreds med mit 2013. Det skræmmer mig at jeg er færdig med folkeskolen, ja, men det letter mig også at vide at jeg har så meget mere at se frem til de næste mange år. Jeg har allerede siddet og set fremad og ved hvad jeg om ikke andet vil. Jeg ved helt bestemt at jeg nok skal få nogen interessante år fremover, ligegyldigt hvad jeg laver. Jeg prøver at tage en dag af gangen, men det lader ikke til at gå så godt for mig. Jeg kan ikke stoppe med at tænke over fremtiden. Hvad jeg vil, hvad mine planer vil være og bla bla bla.
Og så når min psykologi lærer begynder at snakke om hvordan vi burde spare op til vores pension allerede fra nu af - det får mig nu altså også til at starte en del forskellige tanker. Nok ret triste tanker da det omhandler gråhårede, 95 årige mig boende alene hjemme med 72 katte.
Det var et sidespring.
Jeg har fået en god start på året. Vi har haft en masse snefri den sidste uge - ikke fordi det har sneet, men fordi det var nede på hele -43 grader med vindpust. De to dage var Brayden og jeg ikke engang tilladt at gå uden for en dør. Det var bogstaveligttalt så koldt at hvis du tog varmt vand og kastede det ud i luften, ville det falde til jorden som sne eller is.
Men nu begynder det at varme op igen, og så regnede det i dag så det er utrolig glat fordi det stadig er lige præcis under fryse punktet, så regnen med det samme blev til is. Så lad mig bare konkludere at Wisconsin vejr om vinteren ikke er det bedste og at danskere ikke har noget at brokke sig over! :-p
Cindy (Taiwan), mig, Janina (Tyskland)
Et billede fra nytår med vores fine udsmykning :-)
Håber i alle har haft en skøn jul og nytår! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar