31. marts 2014

Årets første track meet

Lørdag stod på årets første track meet i LaCrosse. Track meet er det samme som et atletik stævne, mere eller mindre. Dette var årets aller første, og det var et indendørs stævne, hvilket betyder at banen kun var 200 meter i stedet for 400 meter. Jeg deltog i 55 meter dash, shot put, og 4x400 meter relay. 55 meter dash er bare at spurte 55 meter - meget nemt og hurtigt overstået. Det var ret rart da det var mit første event, og da jeg var super nervøs, så var det ikke så slemt alligevel fordi jeg var færdig sekunder efter jeg var begyndt. Derefter var der shot put. Det var med venlig overvågning af min coach, Ms. Price, som kom med gode råd under vejs. Jeg havde mere eller mindre ingen idé om hvad jeg lavede - jeg forstod godt selve det at lave kuglestøddet og alt det, men det virkede bare så forvirrende fordi der var så mange mennesker, og jeg var ikke sikker på hvor mange gange jeg skulle kaste, så jeg blev der bare hele tiden. Men det gik nu fint nok. Min længde var ikke helt fantastisk, men det er noget at arbejde på - jeg fik 19 foot 5 inches, mener jeg. I 4x400 relay, går det ud om at 1 person starter med at løbe 400 meter, derefter giver den 1. person, den 2. person en petan (en metal stang), og så løber 2. person 400 meter, og sådan går det med alle 4 personer. Jeg var nummer 4 person, hvilket gjorde mit job virkelig forfærdeligt, da vi allerede efter 1. person var bagud. Vinderen endte med at overhæle mig, og den sidste omgang rundt var jeg den sidste på banen. Pinligt. Det er hvor man bare skal lade som om ingen kigger på én, og så bare løbe videre og afslutte, selvom det dog var lidt ydmygende. Men det var dog vores sidste event, hvilket betød vi kunne slappe af derefter.
Kort efter var det hele ovre, og vi vendte snuden hjemad. På vej hjem stoppede vi dog på en buffet restaurent og spiste, da køreturen var halvanden time lang (vi kørte forresten fra skolen klokken 6.30 om morgenen -.-).
Det var super sjovt egentlig - jeg elsker track, og vores hold! Det værste var nok min nervøsitet. Jeg var så super-utrolig nervøs, og jeg kunne slet ikke tænke på noget andet, men da det endelig var ovre, var det dog ikke så slemt igen.
Ellie - mig - Megan - Cindy


Ingen kommentarer:

Send en kommentar